Esorcismi
Menù di navigazione
Indice Macro Argomenti
Storia degli Esorcismi
Un viaggio dal passato antico alle pratiche moderne
Gli esorcismi, riti antichi volti a liberare individui o luoghi da presunte possessioni demoniache o influenze maligne, hanno una storia ricca e complessa che si estende per millenni. Da pratiche antiche risalenti a civiltà preistoriche fino alle controversie e alle pratiche moderne, gli esorcismi hanno svolto un ruolo significativo nelle credenze e nelle pratiche di molte culture e religioni in tutto il mondo.
Origini Antiche:
Le radici degli esorcismi affondano nel passato più remoto dell’umanità. Le culture antiche in tutto il mondo praticavano rituali per allontanare spiriti maligni o presunte entità demoniache. Ad esempio, i Sumeri, che risiedevano nell’antica Mesopotamia, avevano rituali di purificazione e esorcismo registrati su tavolette d’argilla risalenti a migliaia di anni fa.
Nella tradizione ebraica, gli esorcismi erano praticati durante il periodo del Secondo Tempio e anche prima. Il Talmud, il testo centrale dell’ebraismo rabbinico, contiene istruzioni dettagliate su come eseguire esorcismi e come proteggere le persone dalle influenze demoniache.
Gli Esorcismi nel Cristianesimo:
Il Cristianesimo ha ereditato e incorporato pratiche esorcistiche dalle sue radici ebraiche. Nei Vangeli del Nuovo Testamento, Gesù Cristo è raffigurato come un esorcista che libera le persone dall’oppressione demoniaca. Questi racconti hanno fornito una base teologica per la pratica degli esorcismi nella Chiesa Cristiana primitiva.
Nel corso dei secoli, la Chiesa Cattolica ha sviluppato rituali specifici per gli esorcismi, incluso il famoso “Rituale Romano” che fornisce istruzioni dettagliate su come condurre un esorcismo. Tuttavia, la pratica degli esorcismi è stata spesso oggetto di controversie all’interno della Chiesa, con periodi in cui è stata meno diffusa e altri in cui è stata più prominente.
Esorcismi nel Mondo Moderno:
Anche nell’era moderna, gli esorcismi sono ancora praticati da diverse religioni e culture in tutto il mondo. Sebbene la scienza abbia fornito spiegazioni alternative per i comportamenti che in passato potevano essere interpretati come possessione demoniaca, ci sono ancora comunità e individui che credono fermamente nella realtà degli spiriti maligni e nelle pratiche di esorcismo.
In alcuni casi, gli esorcismi moderni hanno attirato l’attenzione dei media e del pubblico. Film, libri e reportage giornalistici hanno contribuito a mantenere viva l’immaginazione collettiva riguardo agli esorcismi, anche se spesso in modo sensazionalistico e distorto rispetto alle pratiche reali.
Le Controversie Contemporanee:
L’uso degli esorcismi nel mondo moderno è soggetto a dibattiti etici e legali. Ci sono preoccupazioni riguardo alla sicurezza e al benessere delle persone sottoposte a tali pratiche, specialmente quando coinvolgono individui vulnerabili come bambini o persone con problemi di salute mentale.
Inoltre, la crescente secolarizzazione della società ha portato molti a essere scettici riguardo alla validità e all’efficacia degli esorcismi, considerandoli più come superstizioni del passato che come pratiche razionali.
Gli esorcismi hanno una storia che si estende per millenni e attraversa molte culture e religioni diverse. Da antiche pratiche di purificazione a rituali cristiani e oltre, gli esorcismi hanno continuato a influenzare le credenze e le pratiche spirituali di molte persone in tutto il mondo. Tuttavia, la pratica degli esorcismi continua ad essere oggetto di dibattito e controversie nel mondo moderno, riflettendo le sfide di conciliare le credenze tradizionali con le prospettive scientifiche e secolari del mondo contemporaneo.
POSSESSIONI DEMONIACHE
La prima fase della possessione demoniaca
Occasionalmente, in modo inspiegabile, l’influenza demoniaca può penetrare nella mente di un individuo, assumendo il comando del suo corpo e della sua volontà. Questo stato persiste fino a quando non viene interrotto da un rito di esorcismo o per un periodo determinato in anticipo. In questa forma di possessione, il demone rimane nascosto, limitandosi a modificare il comportamento della persona posseduta, influenzando le sue reazioni alle sacre celebrazioni e instillando sentimenti di disperazione e malinconia.
La seconda fase della possessione demoniaca
In questa fase, i segni della possessione diventano più evidenti: si verificano cambiamenti nella voce, manifestazioni sovrannaturali come il parlare in lingue sconosciute (glossolalia), la levitazione e la capacità di causare incendi a distanza (pirocinesi). È anche possibile osservare che l’acqua benedetta provoca lesioni sulla pelle del soggetto posseduto, che mostra chiari segni di una personalità alternativa. Questa forma di possessione è generalmente considerata la più riconoscibile.
La terza fase della possessione demoniaca
In questo stadio, lo spirito maligno (o più spiriti) ha assunto un controllo così completo sulla persona da modificare drasticamente persino le sue caratteristiche fisiche, rendendole davvero spaventose. Anche il suo odore e la temperatura corporea possono cambiare in modo significativo. Questo rappresenta il caso più difficile e spesso richiede numerosi esorcismi per ottenere una liberazione completa. In realtà, le differenze tra queste tre fasi sono molto sottili, poiché spesso la persona può attraversare le diverse fasi con cambiamenti quasi impercettibili.
La Persecuzione Celestiale
Si tratta di un fenomeno estremamente raro e di minore portata spirituale rispetto alle seguenti forme di possessione. La persecuzione si manifesta come un’aggressione fisica diretta da parte dei demoni. Numerosi Santi, come Padre Pio, ne sono stati vittime. Quando il diavolo non riesce a tentare efficacemente un servo di Dio, può sollevarlo da terra, ferirlo, maltrattarlo e lanciarlo contro le pareti, finché Dio non interviene per fermare la sua azione distruttiva.
In questo tipo di attacco, l’azione di Satana si concentra maggiormente sull’unità psicosomatica dell’essere umano. Il demonio inserisce nella mente della persona colpita pensieri di disperazione e odio, spinge la vittima a compiere azioni involontarie e autodistruttive, sacrileghe e innaturali, e la tormenta con visioni terrificanti e fenomeni sovrannaturali angoscianti. Tuttavia, questa azione è intermittente, permettendo alla persona di avere momenti di pausa e tregua.
La Sottomissione Demonica
Si tratta di un legame di sottomissione a Satana stabilito attraverso un patto, in cui l’individuo accetta la signoria del demonio su di sé. Questo patto può essere siglato con una firma scritta utilizzando il proprio sangue prelevato tramite una siringa, o attraverso un “battesimo di sangue”, versando il proprio sangue sulla testa durante l’accettazione di sette sataniche mediante rituali appropriati, come messe nere o altri riti simili.
ESORCISMO: TESTO LATINO
Exorcismus in satanam et angelos apostaticos
Psalmus LXVII.
Exsurgat Deus et dissipentur inimici ejus: et fugiant qui oderunt eum a facie ejus.
Sicut deficit fumus, deficiant: sicut fluit cera a facie ignis, sic pereant peccatores a facie Dei.
Psalmus XXXIV.
Judica, Domine, nocentes me: expugna impugnantes me.
Confundantur et revereantur quærentes animam meam.
Avertantur retrorsum et confundantur cogitantes mihi mala.
Fiat tamquam pulvis ante faciem venti: et angelus Domini coarctans eos.
Fiat viæ illorum tenebræ, et lubricum: et angelus Domini persequens eos.
Quoniam gratis absconderunt mihi interitum laquei sui: supervacue exprobraverunt animam meam.
Veniat illi laqueus quem ignorat; et captio quam anscondit, apprehendat eum: et in laqueum cadat in ipsum.
Anima autem meam exsultabit in Domino: et delectabitur super salutari suo.
Gloria Patri, et Filio, et Spiritui Sancto.
Sicut erat in principio, et nunc et semper, et in sæcula sæculorum. Amen.
Ad Sanctum Michaëlem Archangelum. Precatio.
Princeps gloriosissime cælestis militiæ, sancte Michaël Archangele, defende nos in prælio et colluctatione, quæ nobis adversus principes et potestates, adversus mundi rectores tenebrarum harum, contra spiritualia nequitiæ, in cælestibusus. Veni in auxilium hominum, quos Deus creavit inexterminabiles, et ad imaginem similitudinis suæ fecit, et a tyrannide diaboli emit pretio magno.
Præliare hodie cum beatorum Angelorum exercitu prælia Domini, sicut pugnasti contra ducem superbiæ luciferum, et angelos ejus apostaticos: et non valuerunt, neque locus inventus est eorum amplius in cœlo. Sed projectus est draco ille magnus, serpens antiquus, qui vocatur diabolus et satanas, qui seducit universum orbem; et projectus est in terram, et angeli ejus cum illo missi sunt.
En antiquus inimicus et homicida vehementer erectus est. Transfiguratus in angelum lucis, cum tota malignorum spirituum caterva late circuit et invadit terram, ut in ea deleat nomen Dei et Christi ejus, animasque ad æterna gloriæ coronam destinatas furetur, mactet ac perdat in sempiternum interitum. Virus nequitiæ suæ, tamquam flumen immundissimum, draco maleficus transfundit in homines depravatos mente et corruptos corde; spiritum mendacii, impietatis et blasphemiæ; halitumque mortiferum luxuriæ, vitiorum omnium et iniquitatum.
Ecclesiam, Agni immaculati sponsam, faverrrimi hostes repleverunt amaritudinibus, inebriarunt absinthio; ad omnia desiderabilia ejus impias miserunt manus. Ubi sedes beatissimi Petri et Cathedra veritatis ad lucem gentium constituta est, ibi thronum posuerunt abominationis et impietatis suæ; ut percusso Pastore, et gregem disperdere valeant.
Adesto itaque, Dux invictissime, populo Dei contra irrumpentes spirituales nequitias, et fac victoriam. Te custodem et patronum sancta veneratur Ecclesia; te gloriatur defensore adversus terrestrium et infernorum nefarias potestates; tibi tradidit Dominus animas redemptorum in superna felicitate locandas. Deprecare Deum pacis, ut conterat satanam sub pedibus nostris, ne ultra valeat captivos tenere homines, et Ecclesiæ nocere. Offer nostras preces in conspectu Altissimi, ut cito anticipent nos misericordiæ Domini, et apprehendas draconem, serpentem antiquum, qui est diabolus et satanas, ac ligatum mittas in abyssum, ut non seducat amplius gentes. Hinc tuo confisi præsidio ac tutela, sacra sanctæ Matris Ecclesiæ auctoritate, ad infestationes diabolicæ fraudis repellendas in nomine Jesu Christi Dei et Domini nostri fidentes et securi aggredimur.
V. Ecce Crucem Domini, fugite partes adversæ.
R. Vicit Leo de tribu Juda, radix David.
V. Fiat misericordia tua, Domine, super nos.
R. Quemadmodum speravimus in te.
V. Domine, exaudi orationem meam.
R. Et clamor meus ad te veniat.
V. Dominus vobiscum (*).
R. Et cum spiritu tuo.
Oremus.
Deus, et Pater Domini nostri Jesu Christi, invocamus nomen sanctum tuum, et clementiam tuam supplices exposcimus ut, per intercessionem immaculatæ semper Virginis Dei Genitricis Mariæ, beati Michaëlis Archangeli, beati Joseph ejusdem beatæ Virginis Sponsi, beatorum Apostolorum Petri et Pauli et omnium Sanctorum, adversus satanam, omnesque alios immundos spiritus, qui ad nocendum humano generi animasque perdendas pervagantur in mundo, nobis auxilium præstare digneris. Per eumdem Christum Dominum nostrum. Amen.
Exorcismus
Exorcizamus te, omnis immundus spiritus, omnis satanica potestas, omnis incursio infernalis adversarii, omnis legio, omnis congregatio et secta diabolica, in nomine et virtute Domini Nostri Jesu + Christi, eradicare et effugare a Dei Ecclesia, ab animabus ad imaginem Dei conditis ac pretioso divini Agni sanguine redemptis +. Non ultra audeas, serpens callidissime, decipere humanum genus, Dei Ecclesiam persequi, ac Dei electos excutere et cribrare sicut triticum X.
Imperat tibi Deus altissimus +, cui in magna tua superbia te similem haberi adhuc præsumis; qui omnes homines vult salvos fieri et ad agnitionem veritaris venire.
Imperat tibi Deus Pater +;
Imperat tibi Deus Filius +;
Imperat tibi Deus Spiritus Sanctus +.
Imperat tibi majestas Christi, æternum Dei Verbum, caro factum +, qui pro salute generis nostri tua invidia perditi, humiliavit semetipsum facfus hobediens usque ad mortem; qui Ecclesiam suam ædificavit supra firmam petram, et portas inferi adversus eam nunquam esse prævalituras edixit, cum ea ipse permansurus omnibus diebus usque ad consummationem sæculi.
Imperat tibi sacramentum Crucis +, omniumque christianæ fidei Mysteriorum virtus +.
Imperat tibi excelsa Dei Genitrix Virgo Maria +, quæ superbissimum caput tuum a primo instanti immaculatæ suæ conceptionis in sua humilitate contrivit.
Imperat tibi fides sanctorum Apostolorum Petri et Pauli, et ceterorum Apostolorum +.
Imperat tibi Martyrum sanguis, ac pia Sanctorum et Sanctarum omnium intercessio +.
Ergo, draco maledicte et omnis legio diabolica, adjuramus te per Deum + vivum, per Deum X verum, per Deum + sanctum, per Deum qui sic dilexit mundum, ut Filium suum unigenitum daret, ut omnes qui credit in eum non pereat, sed habeat vitam æternam.
Cessa decipere humanas creaturas, eisque æternæ perditionìs venenum propinare: desine Ecclesiæ nocere, et ejus libertati laqueos injicere. Vade, satana, inventor et magister omnis fallaciæ, hostis humanæ salutis. Da locum Christo, in quo nihil invenisti de operibus tuis; da locum Ecclesiæ uni, sanctæ, catholicæ, et apostolicæ, quam Christus ipse acquisivit sanguine suo. Humiliare sub potenti manu Dei; contremisce et effuge, invocato a nobis sancto et terribili nomine Jesu, quem inferi tremunt, cui Virtutes cælorum et Potestates et Dominationes subjectæ sunt; quem Cherubim et Seraphim indefessis vocibus laudant, dicentes: Sanctus, Sanctus, Sanctus Dominus Deus Sabaoth.
V. Domine, exaudi orationem meam.
R. Et clamor meus ad te veniat.
V. Dominus vobiscum (*).
R. Et cum spiritu tuo.
Oremus.
Deus cœli, Deus terræ, Deus Angelorum, Deus Archangelorum, Deus Patriarcharum, Deus Prophetarum, Deus Apostolorum, Deus Martyrum, Deus Confessorum, Deus Virginum, Deus qui potestatem habes donare vitam post mortem, requiem post laborem; quia non est Deus præter te, nec esse posset esse nisi tu creator omnium visibilium et invisibilium, cujus regni non erit finis: humiliter majestati gloriæ tuæ supplicamus, ut ab omni infernalium spirituum potestate, laqueo, deceptione et nequitia nos potenter liberare, et incolumes custodire digneris. Per Christum Dominum nostrum. Amen.
V. Ab insidiis diaboli,
R. Libera nos Domine.
V. Ut Ecclesiam tuam secura tibi facias libertate servire;
R. Te rogamus, audi nos.
V. Ut inimicos sanctæ Ecclesiæ humiliare digneris;
R. Re rogamus, audi nos.
Ne reminiscaris Domine delicta nostra, vel parentum nostrorum: neque vindictum sumas de peccatis nostris.
Pater noster, qui es in cælis, sanctificetur nomen tuum, adveniat regnum tuum, fiat voluntas tua sicut in cælo et in terra; panem nostrum quotidianum da nobis hodie, et dimitte nobis debita nostra sicut et nos dimittimus debitoribus nostris, et ne nos inducas in tentationem, sed libera nos a malo. Amen.
Et aspergatur locus aqua benedicta.
Magnificat
Magnificat anima mea Dominum;
Et exultavit spiritus meus in Deo salutari meo,
Quia respexit humilitatem ancillæ suæ; ecce enim ex hoc beatam me dicent omnes generationes.
Quia fecit mihi magna qui potens est, et sanctum nomen ejus,
Et misericordia ejus a progenie in progenies timentibus eum.
Fecit potentiam brachio suo;
Dispersit superbos mente cordis sui.
Deposuit potentes de sede, et exaltavit humiles.
Esurientes implevit bonis, et divites dimisit inanes.
Sucepit Israel, puerum suum, recordatus misericordiæ suæ,
Sicut locutus est ad patres nostros, Abraham et semini ejus in sæcula.
Gloria Patri, et Filio, et Spiritui Sancto.
Sicut erat in principio, et nunc, et semper, et in sæcula sæculorum. Amen.
Ad Sanctum Michaëlem Archangelum
Sancte Michaël Archangele, defende nos in prælio, contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium. Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque, Princeps militiæ cælestis, Satanam aliosque spiritus malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo, divina virtute, in infernum detrude. Amen.